1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19

Wycieczka Poznań - Szlakiem Piastów

Łukasz Ciesielski włącz .

Nadszedł 16 listopada 2017 roku (czwartek) wyruszyliśmy na wycieczkę. Tym razem do Poznania. Poznań to jakże interesujące i ciekawe miasto. Jest wiele atrakcyjnych i nurtujących miejsc wartych zobaczenia. Palmiarnia to niesamowite miejsce, a w niej urokliwe okazy roślin,  zwierząt  np. papugi, węże, ryby itp. Chodząc pośród różnych gatunków roślin możemy poczuć jakbyśmy byli w innym jakże nieznanym dotąd miejscu. Nowe i niezapomniane atrakcje kuszą już w samym Poznaniu.

Stare miasto jest bajeczne. Oczywiście o 12.00 konieczne do zobaczenia trykające się 12 razy koziołki w trakcie grania hejnału. Widząc koziołki możemy wyobrazić sobie jak było przed kilkuset laty. Znana jest legenda. Poznań jest i był pięknym, ciekawym oraz fascynującym miastem. Pewnego dnia włodarz miasta postanowił umieścić zegar na rynku. W związku z tym zaczęto przygotowywać się do uczty. Jednak z powodu braku odpowiednej potrawy jeden z kucharzy wybiegł do rzeźnika  i zobaczył stojące niedaleko koziołki. Za koziołkami zaczęła biec wdowa. Jednak uczta zaczęła się, wybiła godzina 12.00 koziołki brykały po tarczy zegara. Historia zakończyła się tym, że koziołki oddano, a chłopiec który je skradł musiał wyrzeźbić identyczne. Dlatego i my patrząc na koziołki o 12.00 mogliśmy wyobrazić sobie ową opowieść sprzed tylu lat. Spacerując po starówce byliśmy zachwyceni każdym kolejnym nowym zabytkiem, budynkiem, kamienicą i pomnikiem. Przewodnik Pan Mateusz bardzo ciekawie oprowadził nas po mieście.

Po obiedzie udaliśmy się zwiedzać Katedrę i Ostrów Tumski. Katedra wzbudza szacunek i respekt. Warto ją zobaczyć, kiedy i wy wybierzecie się do Poznania. Pochowani są w niej pierwsi Piastowie. Bazylika jest pod wezwaniem św. Pawła i św. Piotra. Źródła podają, że to tutaj odbył się chrzest Polski w 966 roku. Dokumentem realnym, który potwierdzą to założenie jest misa chrzcielna znajdująca się w bazylice. Forma gotycka katedry została odbudowana w latach powojennych. Postać Mieszko I i Bolesława Chrobrego dla pasjonatów historii jest równie ciekawa, dlatego będąc w Poznaniu musieliśmy zobaczyć to miejsce. Ci królowie mają pobudowaną kaplicę w podziemiach katedry. W całej Katedrze zachwyca ołtarz. Przedstawia on postać Matki Bożej z dzieciątkiem, św. Katarzyny oraz św. Barbary. Odkrywając kolejne miejsca, zakątki Poznania byliśmy oczarowani miastem.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Rogala. Ta atrakcja zakończyła naszą wycieczkę. Okazała się strzałem w dziesiątkę. Rogale  Świętomarcińskie to znany wypiek z Wielkopolski. Przysmak ten najczęściej jest kupowany na 11 listopada. Wtedy przypada patronalny dzień św. Marcina. W muzeum usłyszeliśmy ciekawe informacje o św. Marcinie, jak również zobaczyliśmy pokaz wypieku rogali. Św. Marcin znany był ze swej szczodrości tj. obdarowywania najbiedniejszych. Mogliśmy również sami spróbować wykonać niektóre czynności np.  wyrabianie czy wałkowanie ciasta  itp. Mogliśmy również zapoznać się z gwarą poznańską.

„Zwiedzaj świat. To lepsze niż najpiękniejszy sen” to słowa Ray’a Bradbur’ego. Warto podróżować, odkrywać nowe i cieszyć się z życia każdą chwilą. Dzień minął  bardzo miło i pełni wrażeń wróciliśmy do domu.